اهمیت دوره های آموزش بازاریابی و فروش

اهمیت دوره های آموزش بازاریابی و فروش
دوره های آموزش بازاریابی و فروش چیست؟ بازاریابی تعریفی درمورد مشتریان و بازار است. زمانی که یک شرکت بخواهد در فروش خود موفق شود باید نیازهای مشتری را شناخته و آن ها را فراهم نماید. در اصل بازاریابی یک نوع وسیله مدیریت است. بازاریابی نمونه ای از برآورده کردن محصولات جدید، تهیه برشور، حاضر بودن در اینترنت، تهیه کاتالوگ های محصولات، داشتن برنامه های خبری به روز و ارایه قیمت های مناسب است.
اهداف بازاریابی
- پیشرفت جایگاه شرکت در بازار
- بهبود رضایت مشتریان
- پایداری شرکت
- رشد سابقه شرکت
زمانی که شرکت ها از نیازهای بازار خبردار شوند و از شرایط رقبا را هم بدانند به عبارت دیگر هم از وضع در حال حاضر و هم از وضعیت هدف با خبر شوند باید به ابزارهای رسیدن به اهداف فکر کنند.
در تعریفی کوتاه تر از بازاریابی می توان این گونه تعریف نمود:
- شامل شناختن مشتریان از قبل در تمام بازار است.
- شناسایی کالاها و خدمات به مشتریان
- رضایت مشتریان و سازمان
در بازاریابی حرف اول نگاه سازمان از بیرون به داخل است. به این معنا که نیازها و خواسته های مشتریان به برنامه های طراحی، تولید و چگونگی فروش و دیگر خدمات را معیین می نمایید نه از دیدگاه مدیران سازمان.
جهت ثبت نام در دوره های آموزش بازاریابی و فروش کلیک کنید
در گذشته فعالیت بازاریابان فقط در زمینه مشتری بود به این عنوان که کالا یا خدمت را معرفی نمایند تا مشتری به سمت خرید بیشتر بروند.
فرآیند بازاریابی
کارهای بازاریابی در طول روش های منطقی و پیوسته به اجرا می رسد که خود دارای چهار مرحله هستند.
- ارزیابی و بررسی فرصت های بازار
- انتخاب بازارهای هدف
- تهیه و ترکیب عوامل بازاریابی
- مدیریت بازاریابی
برای انتخاب بازار مراحل زیر را باید طی نمود:
- بخش بندی بازار
- هدف گیری بازار
- تعیین موقعیت بازار
تکنیک های فروش موفق
بکارگیری چند تکنیک در فروش باعث موفقیت در کار و فروش خواهد شد به کارگیری تکنیک ها فروش باعث افزایش فروش بیشتر به مشتریان موجود و افزایش حجم فروش به مشتریان جدیدتر خواهدگردید.
1- ارتباط با مشتری: یکی از بزرگترین ویژگی هایی که فروشنده باید در نظر داشته باشد ارتباط با مشتری است به این صورت که فروشنده اگر ارتباط قوی بتواند با مشتری برقرار نماید باعث ثابت ماندن مشتری در فروش خود خواهد شد.
2- مقایسه نکردن با دیگر شرکت ها: سانجیو ساکسنا مدیر عامل شرکت موفق در رابطه با محصولات خود یک اشتباه را اینگونه بیان نمود، کشاندن رقابت به اولین تماس فروش است. به این صورت زمانی که حرف از رقابت زده شود مشتری به محصولات دیگر رجوع می برد تا درباره آن ها هم پرس جویی نماید.
3- شناسایی مشتریان واقعی: برای موفق بودن در فروش باید مشتریان شناسایی شود ، تشخیص به موقع مشتریان احتمال موفق شدن افزایش می یابد. مشتریان واقعی کسانی هستند که توسط محصولات و خدمات فروشنده لازمه های خود را خریداری می نمایند زیرا این نیاز وجود دارد. مشتری باید مشخص و به صورت روشن بتواند محصول خود را در بازار پیدا نماید و مشکلی نداشته باشد. مشتری باید هدف مشخصی از محصولات خود داشته باشد و با هزینه کمی نسبت به هدف خود به محصول خود دست پیدا نماید.
4- تشخیص به موقع نیازها: اکثر مشتریان می خواهند بدانند آیا نیاز محصولش به دست خریدار برآورده می شود یا نه . آن ها دارای تردید هستند و به همین علت به تحقیق می پردازند. زمانی که با مشتری صحبت می شود ممکن است نیازها مشخص باشد.
اصول بازاریابی و فروش
هر فعالیتی لازمه آن دانش و آگاهی در زمینه های مختلفی است. یکی از مهم ترین ابزارهایی که مدیر را برای به انجام رساندن کار به آن نیاز دارد. شناسایی اصول بازاریابی و فروش است. مدیران فروش وظیفه دارند تا تیم ها را درباره چگونگی فروش آموزش دهند و از پیدا کردن مشتریان احتمالی، مدیریت منطقه، رسیدن به اهداف فروش و تهیه مشتری را بر عهده دارند.
دوره آموزش مدیریت بازاریابی و فروش
مرکز آموزش میم آکادمی برای تمام علاقمندان به بازاریابی و فروش ، دوره آموزش مدیریت بازاریابی و فروش را ارائه نموده است تا در کار فروش موفق باشند و از سود بالایی برخوردار شوند.
دیدگاهتان را بنویسید